ارز چیلیز (CHZ) چیست؟ آشنایی با قهرمان رمزارزها در مستطیل سبز!

ارز دیجیتال چیلیز چیست
پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

9 دقیقه

برخلاف عادت همیشگی، در سال ۲۰۲۲ به جای تابستان، طی ماه‌های نوامبر و دسامبر شاهد جام جهانی بودیم. جامی که توجهات دنیا را به خود معطوف کرد و دیدیم که در آخر این لیونل مسی و بازیکنان آرژانتین بودند که فاتحین بزرگترین تورنمنت ملّی لقب گرفتند.

احتمالا با خودتان می‌گویید که چرا درحال گفتگو درباره جام جهانی هستیم. برای پاسخ به این سوال، کافیست نام ارز چیلیز (CHZ) را به خاطر آوریم تا متوجه شویم که جذابیت فوتبال، به استادیوم‌ها و عرض اندام ستارگانی چون ارلینگ هالند در لیگ قهرمانان اروپا محدود نمی‌شود!

طی روزهای فوتبالی و غیرفوتبالی، بسیاری از افراد تمایل دارند تا علاوه بر بازی‌های مهمی چون جام‌جهانی و لیگ قهرمانان اروپا، به پیشبینی قیمت چیلیز هم بپردازند تا هم از مسابقات لذت ببرند و هم از سود احتمالی پس از خرید چیلیز استفاده کنند.

اکوسیستم چیلیز 

به طور خلاصه، چیلیز اکوسیستمی است که هواداران می‌توانند با خرید توکن بومی آن (CHZ) که بر بستر اتریوم استقرار یافته و یک توکن ERC-20 محسوب می‌شود، توکن‌های هواداری و NFTهای مربوط به تیم محبوب خود را خریداری کنند.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال چیلیز

توکن CHZ را می‌توان ابزار انجام خرید و فروش در پلتفرم هواداری Socios دانست که در سال ۲۰۱۸،  با هدف راه‌اندازی بستری برای حمایت از تیم‌های ورزشی کار خود را آغاز کرده است.

چیلیز چیست؟

بنابراین با کمک این پلتفرم کریپتویی-ورزشی، هواداران این امکان را دارند تا توکن تیم‌های موردعلاقه خود را خریداری کرده و ضمن حمایت از باشگاه، به مزایایی چون شرکت در برخی تصمیم‌گیری‌ها و دسترسی به آیتم‌های ورزشی تیم خود دست یابند.

علاوه بر امکان خرید توکن‌های هواداری و NFT به وسیله توکن CHZ، جالب است بدانید که کارمزد این تراکنش‌ها هم توسط CHZ پرداخت می‌شود. اکوسیستم چیلیز همین موضوع را غنیمت شمرده و با سوزاندن گس فی تراکنش‌ها، از ایجاد تورم در این توکن جلوگیری می‌کند.

توکن هواداری چیست؟ راهی برای تبدیل تماشاگر به اسپانسر و حامی!

آشنایی با پلتفرم Socios

پلتفرم Socios سایتی است که هواداران تیم‌های مختلف می‌توانند با خرید توکن‌های غیرمثلی (NFT) از تیم یا بازیکن مورد علاقه خودشان حمایت کنند. تنها ارز مورد پذیرش در این مارکت‌پلیس، ارز چیلیز است.

Socios یک اکوسیستم کامل برای ارائه توکن‌های طرفداری است. این سایت و اپلیکیشن موبایل آن علاوه بر امکان خرید انواع NFTها، به کاربر اجازه می‌دهد این توکن‌ها را در رقابت‌های مختلف به دست بیاورد یا توکن‌های غیرمثلی که در اختیار دارد را با کاربران دیگر معاوضه کند. آشنایی با NFT یا توکن‌های غیرمثلی

در این پلتفرم حتی این امکان وجود دارد که کاربر NFTهای خریداری شده خود را با لباس و آیتم‌های طرفداری تیم موردعلاقه خود معاوضه کند. در حال حاضر این پلتفرم با ده‌ها تیم در ورزش‌های مختلف همکاری داشته و درحال بهبود این آمار است.

یوونتوس، آاس رم، بارسلونا، پاریس سنت ژرمن، اینترمیلان و بسیاری از تیم‌های محبوب دیگر در این لیست قرار دارند.

تیم‌های دارنده توکن هواداری

بارسلونا(BAR$)، پاریس سنت ژرمن (PSG$) و آث میلان (ACM$)، از جمله تیم‌های باشگاهی هستند که ورود خود را به این پلتفرم اعلام کرده‌اند.

توکن هواداری آرژانتین و پرتغال

همچنین از تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی پرتغال (POR$) و آرژانتین (ARG$) را عرضه کرده‌اند. همانطور که می‌دانید، آخرین جام جهانی این دو اسطوره، با شادی لیونل مسی و آرژانتین به اتمام رسید.

از آن سو، بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های ملّی یعنی کریستیانو رونالدو، عملکرد موردانتظار هواداران را از خود به جای نگذاشت و تیم قدرتمند پرتغال به سدّ بزرگی به نام مراکش برخورد کرد.

سرمایه گذار و شرکای چیلیز

تیم‌های فراوانی از جمله بارسلونا، آث میلان، منچستر سیتی، لیورپول، تیم ملی آرژانتین و بیش از ۱۵۰ تیم یا پلتفرم دیگر، از جمله همکاران و سرمایه‌گذاران چیلیز به حساب می‌آیند.

به طور کلی، چیلیز هدف خود را استفاده روزافزون از تکنولوژی بلاک چین در دنیای واقعی عنوان کرده است. این هدف نیز، با همکاری‌های متعدد محقق می‌شود. در می سال ۲۰۲۰، چیلیز و UFC قراردادی را با یکدیگر به ثبت رساندند. طی این قرارداد، افراد می‌توانستند توکن‌های CHZ خریداری شده را با بلیط‌های مسابقات UFC معاوضه کنند و علاوه بر تماشای مبارزات، در رویدادهای دیگر نیز، حضور داشته باشند.

همچنین یک سال پس از قرارداد با UFC، چیلیز همکاری خود را با پلتفرم Rakuten آغاز کرد که بزرگترین کمپانی تجارت الکترونیکی در ژاپن محسوب می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید، پیش از Spotify، این کمپانی بود که به عنوان اسپانسر باشگاه بارسلونا فعالیت می‌کرد.

پس از عقد این قرارداد، کاربران Rakuten که در کشورهای انگلستان، اسپانیا و آلمان سکونت داشتند، می‌توانستند از امتیازات خود در فروشگاه‌های راکوتن برای خرید توکن‌های هواداری در پلتفرم سوسیوز استفاده کنند.

قرارداد لیونل مسی و Socios

در مارس سال ۲۰۲۲، اپلیکیشن Socios با لیونل مسی بر سر قراردادی به توافق رسید. ارزش قرارداد سوسیوز و این فوق ستاره آرژانتینی، به ۲۰ میلیون دلار می‌رسد.

پس از همکاری‌های متعدد، در سال ۲۰۲۳، چیلیز به طور رسمی اعلام کرد که یکی از شرکای اصلی حاضر در رویداد هفتگی بلاک چین در پاریس (Paris Blockchain Week) خواهد بود. این رویداد، از ۱۷ تا ۲۴ مارس در پاریس جریان داشت.

چیلیز چگونه کار می‌کند؟

توکن‌های طرفداری که در پلتفرم Socios عرضه می‌شوند، علاوه بر ارزش کلکسیونی، کاربردهای دیگری هم دارند. NFTهایی که با برندهای تیمی عرضه می‌شوند امکان برقراری ارتباط بین هواداران و تیم‌ها را فراهم می‌کنند و افرادی که این توکن‌ها را در اختیار داشته باشند می‌توانند در نظرسنجی‌ها و رای‌گیری‌‌های تیمی شرکت کنند.

در صورتی که شما یکی از توکن‌های NFT تیم‌های حاضر در این پلتفرم را خریداری کنید، در نظرسنجی‌های برگزار شده یک حق رای دارید و اگر دو عدد توکن داشته باشید، دو حق رای خواهید داشت.

سرمایه گذار و شرکای چیلیز

تاثیر شما روی تصمیمات تیمی به تعداد NFTهایی که در اختیار دارید بستگی دارد. هرکه توکنش بیش، امتیازش بیشتر!

تیم‌ها نیز می‌توانند مزایای متعدد دیگری به دارندگان توکن ارائه کنند. برای مثال برخی تیم‌ها جایگاه‌های ویژه‌ای را برای دارندگان توکن در نظر می‌گیرند یا لباس‌ها و آیتم‌های هواداری مختلفی به آن‌ها هدیه می‌دهند.

هرچه که تعداد NFTهای هوادارها بیشتر باشد، مزایایی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد هم بیشتر خواهد بود و می‌توانند رابطه نزدیک‌تری با تیم مورد علاقه خودشان داشته باشد.

NFTهای تولید شده از طریق FTO (Fan Token Offering) میان هواداران تقسیم خواهند شد. توکن‌ها نیز روی زنجیره جانبی Socios نگهداری می‌شوند. این زنجیره از مدل توافق جمعی Proof of Authority استفاده می‌کند. قیمت توکن‌ها به محبوبیت هر تیم و مکانیزم عرضه و تقاضا بستگی دارد. البته که این‌ها تنها عوامل موثر بر قیمت ارز CHZ و توکن‌های هواداری نیستند.

امنیت شبکه چیلیز

بدون شک حفظ امنیت شبکه ضمن موفقیت در مقیاس‌پذیری (Scalibility)، یکی از خصوصیات منحصر‌به‌فرد چیلیز به شمار می‌آید. چرا که به دلیل معضل مثلث بلاک‌چین، بسیاری از پروژه‌ها توانایی تحقق مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و امنیت را به طور همزمان دارا نیستند. مثلث بلاک چین (Blockchain Trilemma) چیست؟

به لطف مکانیزم PoA، تمام استیک‌کنندگان و ولیدتورهای شبکه از پیش شناخته‌ می‌شوند. در واقع نیازی به تخصیص استیک حجم بالای دارایی‌ها نخواهد بود. این موضوع سبب ارتقاء سطح امنیت شبکه می‌شود و فرایند اعتبارسنجی پلتفرم را تسهیل می‌کند. به طور کلی، PoA یک نسخه ارتقا یافته از الگوریتم اثبات سهام (PoS) به شمار می‌آید.

علاوه‌ بر این، چیلیز تا کنون با مشکلاتی چون باگ امنیتی و حملات بلاک چینی توسط هکرها مواجه نشده است.

آیا چیلیز قابل استخراج است؟

بدون شک یکی از پرسودترین استراتژی‌های موجود در بازار کریپتو، چیزی نیست جز استخراج یا همان ماینینگ. طی این فرایند، افراد این قابلیت را دارند با استفاده از برخی تجهیزات تخصصی مانند کارت گرافیک و کامپیوترهای پیشرفته، محاسبات پیچیده شبکه را حل کرده و ضمن مشارکت در امنیت پلتفرم، پاداشی را دریافت کنند. ماینینگ چیست؟ آشنایی با راه و رسم استخراج ارزهای دیجیتال

با این حال همانطور که احتمالا می‌دانید، ماینینگ تنها در پروژه‌های پیرو الگوریتم اثبات کار (PoW) اعم از بیت کوین، دوج‌کوین و اتریوم کلاسیک امکان‌پذیر است. از آنجایی که چیلیز مکانیزم اجماع اثبات اعتبار یا PoA را مورد استفاده قرار می‌دهد، امکان استخراج CHZ در این اکوسیستم وجود ندارد.

بنیان گذاران چیلیز چه کسانی هستند؟

الکساندر دریفوس (Alexandre Dreyfus)، مدیرعامل شرکت چیلیز، در توییتر خود اعلام کرده بود که این کمپانی بیش از ۶۰ میلیون دلار از سرمایه خود را به رسانه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، موسیقی، صنعت خرده فروشی و برندها اختصاص داده است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ باشگاه مشهور در سراسر جهان توکن‌های طرفداری خودشان را در این پلتفرم عرضه می‌کنند.

بنیان گذاران چیلیز چه کسانی هستند؟

تیم سازنده چیلیز هم از افراد متبحری تشکیل شده که در راس آن‌ها الکساندر دریفوس (Alexandre Dreyfus) قرار دارد. وی به عنوان مدیرعامل چیلیز فعالیت می‌کند. دریفوس از دهه ۹۰ میلادی فعالیت‌های تجاری خود را با تاسیس کمپانی Webcity در حوزه گردشگری آغاز کرد.

علاقه وی به حوزه گیمینگ و ورزش، سبب شد تا در سال ۲۰۱۸ پلتفرم چیلیز را بنیانگذاری کند. تا انتهای سال ۲۰۲۲، دارایی‌های وی بالغ بر ۵۰۰  میلیون دلار تخمین زده شد.

البته نباید فراموش کرد که دریفوس در مسیر توسعه چیلیز تنها نبوده و بیش از ۲۶۰ عضو دیگر با ۲۷ ملیت مختلف، در لیست تیم سازنده چیلیز قرار دارند.

ناگفته نماند که بنیاد چیلیز، روزانه درحال افزایش حوزه نفوذ خود بوده و تا کنون ۳ دفتر مرکزی را در کشورهای مالت، اسپانیا و سوئیس تاسیس کرده است.

تاریخچه چیلیز

شرکت چیلیز در سال ۲۰۱۲ و به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه Mediarex Group تاسیس شد. Mediarex Group یک شرکت بین‌المللی فعال در زمینه ورزش و سرگرمی است. پلتفرم Socios فعالیت جدی خود در فضای بلاک چین را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرد و توکن CHZ هم در اکتبر ۲۰۱۸ روانه بازار شد.

همانند رشد قابل توجه ارز در روزهای اخیر، در زمان عرضه هم توانست سریعا توجه صرافی‌های بزرگی مانند بایننس و کوین بیس را به خود جلب کند و در لیست ارزهای تحت پشتیبانی این پلتفرم‌ها قرار گیرد.

چیلیز و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

اولین شریک تجاری چیلیز، تیم پرطرفدار شهر تورین یعنی یوونتوس بود که احتمالا با حذف از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۲۳، فروغ گذشته خود را نداشته باشد. امّا به هیچ عنوان نمی‌توان بازی‌های ستارگانی چون دل‌پیرو، بوفون و آندره پیرلو را فراموش کرد!

اولین عرضه توکن هواداری (FTO) این تیم در نوامبر ۲۰۱۹ اتفاق افتاد. این باشگاه توانست در طول یک ماه ۱.۳ میلیون از ۲۰ میلیون توکنی که در نظر گرفته بود را به فروش برساند. اپلیکیشن و وبسایت Socios هم در انتهای دسامبر ۲۰۱۹ عرضه شدند و سرمایه ۶۶ میلیون دلاری آن نیز از طریق فروش سهام خصوصی تامین شد. ICO چیست؟ توضیح مفهوم ICO یا عرضه اولیه کوین‌ به زبان ساده

این کمپانی روزانه به همکاری خود با تیم‌های مطرح دنیا می‌افزاید و علاوه بر تیم‌های ورزشی، از تیم‌های ورزشی الکترونیک (eSports) بسیاری هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. همچنین اخیرا Socios ورود خود به بازارهای ورزشی آمریکایی را به صورت رسمی اعلام کرده است.

مزایا و معایب چیلیز

علی‌رغم پیشرفت قابل توجه در ۵ سال اخیر، نباید فراموش کنیم که مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر، چیلیز هم مزایا و معایب مختص به خود را داراست که در جدول زیر آن‌ها را مشاهده می‌کنیم.

دیدیم که استفاده از مکانیزم اجماع اثبات اعتبار (PoA)، یکی از مهم ترین اقدامات چیلیز برای بهبود امنیت شبکه بوده است.با این حال، بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد از پروژه‌های کریپتویی هستند و ماینینگ می‌تواند یکی از جریان‌های درآمدی این سرمایه‌گذاران خواهد بود که امکان این فعالیت در اکوسیستم چیلیز وجود ندارد.

مزایا و معایب چیلیز

همچنین با وجود همکاری‌های بزرگ، ارز CHZ از رویدادهای ورزشی تاثیر زیادی می‌پذیرد و ریسک هولد این دارایی‌ را افزایش می‌دهد.

تمام نگاه‌ها به قطر و چیلیز!

از زمانی که در جام جهانی ۲۰۱۸ فرانسه کرواسی را شکست داد و بر بام فوتبال جهان ایستاد، بیش از ۴ سال می‌گذرد. فرانسه و کیلین ام‌باپه این شانس را داشتند که در سال ۲۰۲۲ نیز، از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند امّا همانطور که احتمالا مشاهده کردید، این لیونل مسی و یاران وی بودند که توانستند جام را بالای سر ببرند!

در تاریخ ۲۰ نوامبر، جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر آغاز شد که با وجود انتظار افراد برای آغاز بیست و دومین دوره جام جهانی، دنیای کریپتو هم از حواشی آن بی نصیب نماند و چیلیز صحنه نمایش را از آن خود کرد.

در یک هفته منتهی به جام جهانی، قیمت ارز CHZ بالغ بر ۴۰ درصد افزایش یافت و از ناحیه ۰.۱۸ دلار، به مرز ۰.۲۷ دلار رسید. جالب است بدانید که در فاصله ۱۸ تا ۱۹ نوامبر، شاهد افزایش ۲۱ درصدی قیمت ارز چیلیز بودیم؛ تقریبا یک روز پیش از جام جهانی قطر!

رشد قیمت چیلیز در آستانه جام جهانی

البته که در زمان نگارش این مطلب، قیمت چیلیز (CHZ) اصلاحی را تجربه کرده و در محدوده قیمتی ۰.۱۳۸ دلار معامله می‌شود. در واقع از سقف تاریخی (ATH) خود در تاریخ  مارس ۲۰۲۱ (۰.۸۷ دلار)، بیش از ۸۴درصد فاصله دارد.

چه عواملی بر قیمت چیلیز اثر می گذارد؟

همانند بسیاری از ارزهای دیگر، سفارشات خریداران و فروشندگان چیلیز (CHZ) قلّه‌ها و قیمت‌های این ارز را تعیین می‌کنند. امّا آیا عرضه و تقاضا تنها عامل موثر بر وضعیت قیمتی چیلیز خواهد بود؟ البته که اینطور نیست!

به طور خلاصه، پارامترهای مختلفی هستند که می‌توانند قیمت CHZ را دستخوش تغییراتی کنند که مهم‌ترین آن‌ها را مشاهده می‌کنیم:

  • وضعیت جهان ورزش: رویدادهایی چون جام جهانی، جام ملّت‌های اروپا و تورنمنت‌های معتبر ورزشی، از جمله عوامل موثر بر قیمت چیلیز (CHZ) هستند.
  • همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها: مشارکت در رویدادهایی چون هفته بلاک چین پاریس، عقد قرارداد با باشگا‌ها و کمپانی‌های بزرگ چون لیورپول و Rakuten، می‌توانند بر اعتبار چیلیز بیفزایند.
  • اهداف و برنامه‌های پلتفرم: آپدیت‌های اکوسیستم، افزایش آیتم‌های ورزشی تحت پشتیبانی، توسعه معاملات NFTها و سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی چون شبکه‌های اجتماعی، موجب بهبود شبکه و افزایش احتمالی قیمت CHZ خواهند شد.

با توجه به گسترش سرمایه‌گذاری‌های چیلیز و تیم سازنده این ارز، بسیاری از سرمایه‌گذاران از CHZ به عنوان یک دارایی ارزشمند در طولانی مدت یاد کنند.

آینده چیلیز چگونه است؟

آخرین سقف تاریخی (ATH) چیلیز به تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۱ باز می‌گردد که این ارز توانست تا ناحیه قیمتی ۰.۸۷دلار افزایش یابد و در زمان نگارش این مطلب، در محدوده ۰.۱۳ دلار قرار دارد. با این حال، برخی تحلیلگران اهداف مناسبی را برای قیمت آینده چیلیز متصور شده‌اند.

آینده چیلیز چگونه است؟

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، برخی تحلیلگران فعال در وبسایت Bitnation قیمت چیلیز (CHZ) را در بازه زمانی سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۱ پیشبینی کرده‌اند.

به عقیده کارشناسان، در صورتی که اکوسیستم چیلیز بتواند به اهداف خود دست یابد و همکاری‌های خود را گسترش دهد، می‌توانیم تا سال ۲۰۲۶ شاهد صعود چیلیز به ناحیه ۰.۶ دلار باشیم.

همچنین پیشبینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰، قیمت هر واحد CHZ تا ۱ دلار نیز افزایش یابد. البته که این اهداف قیمتی چیزی جز پیشبینی نیستند و چه بسا سطوح بالاتر یا پایین‌تری را شاهد باشیم.

نقشه راه و اهداف پروژه چیلیز

طی فعالیت ۵ساله در عرصه بلاک چین، چیلیز توانسته بستری را برای گسترش استفاده بلاک چین در دنیای واقعی (به خصوص ورزش) فراهم کند. علاوه بر این، مقیاس پذیری بالا و سطح امنیت مناسب پلتفرم، موجب افزایش محبوبیت آن شده است. امّا مسیر توسعه این پلتفرم به اینجا ختم نمی‌شود.

نقشه راه و اهداف پروژه چیلیز

بنیاد Chiliz قصد دارد تا نسخه جدیدی از پلتفرم خود را با نام Chiliz Chain 2.0 راه‌اندازی کند که به اختصار با عنوان CC2 از آن یاد می‌شود. 

این آپگرید با تمرکز روی ولیدیتورها و توسعه‌دهندگان شبکه، به مرحله اجرا خواهد رسید. اعضای اکوسیستم چیلیز بر این باور هستند که با افزایش استفاده بلاک چین در زندگی واقعی، می‌تواند از دیگر پروژه‌های فعال در صنعت بلاک چین متمایز شود.

با ارائه زنجیره CC2، ساز و کار نسبتا متمرکز چیلیز در تصمیم‌گیری‌های پلتفرم دچار تغییراتی خواهد شد. بدین صورت که به جای تیم چیلیز، اختیارات شبکه میان نُودهای چیلیز توزیع خواهند شد.

چرا چیلیز منحصر به فرد است؟

چیلیز استراتژی تجاری خود را به صورت شفاف و مشخص و بر مبنای توکن‌های طرفداری بنا کرده است.

با وجود اینکه رمزارزها و توکن‌های NFT کاربردهای متنوعی دارند اما چیلیز این صنعت را فقط به عنوان یک روش منحصر به فرد برای توسعه کسب و کار اصلی خود که ایجاد جوامع طرفداری است می‌بیند.

همین برنامه‌ها موجب شده که سرمایه گذارهای زیادی به ارز دیجیتال چیلیز علاقه نشان دهند و این ارز بتواند نوسانات معمول دنیای رمزارزها را به خوبی مدیریت کند.

چیلیز یک شرکت کریپتویی نیست بلکه شرکتی است که از رمزارزها به عنوان یک تکنولوژی ضروری برای رسیدن به اهدافی استفاده می‌کند که هیچ ارتباطی با رمزارزها ندارند. Socios نمونه‌ای از استفاده خلاقانه از تکنولوژی NFT است.

چگونه از چیلیز استفاده کنیم؟

برای استفاده از پلتفرم چیلیز دو روش وجود دارد: Socios و توکن CHZ.

اولین روش این است که در پلتفرم Socios به مبادله توکن‌های طرفداری بپردازید. فقط کافیست به وبسایت این پلتفرم مراجعه کنید و توکن‎های طرفداری تیم مورد علاقه خودتان را خریداری کنید.

به این ترتیب می‌توانید با تیم مورد علاقه خودتان هم رابطه داشته باشید. شروع این کار خیلی آسان است و حتی می‌توانید با فعالیت به عنوان رابط بین Socios و شرکای تجاری جدید هم به کسب درآمد بپردازید.

روش دوم نیز خرید توکن CHZ به منظور سرمایه گذاری است. به دنبال ساز و کار پلتفرم چیلیز و ارز CHZ، این ارز تا حدی از نوسانات بی امان بازار در امان می‌ماند(فقط تا حدی!). به همین خاطر شماری از سرمایه گذاران به منظور فرار از نوسانات رمزارزها، برروی این توکن و استیبل کوین‌ها سرمایه گذاری می‌کنند.

بهترین کیف پول برای نگهداری چیلیز کدام است؟

توکن چیلیز با استانداردهای ERC-20 و BEP-20 سازگار است و به همین خاطر شما می‌توانید از تمامی کیف پول‌های اتریومی برای نگهداری این توکن و نقل و انتقال آن استفاده کنید.

در کنار این والت می‌توانید از والت‌های دیگری هم مثل تراست والت، متامسک و… نیز برای نگهداری رمزارز چیلیز استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید کیف پول چیست و چه کاربردهایی دارد، مطلب کیف پول چیست و چرا داشتن کیف پول خوب ضروری است؟ را حتما مطالعه کنید.

اختتامیه!

از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ۲۰۲۲ قطر گفتیم و ستارگانی چون الساندرو دل‌پیرو گفتیم تا ببینیم که چیلیز چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

توکن چیلیز دو کاربرد بسیار مهم دارد. برخی افراد از این توکن برای خرید توکن‌های غیرمثلی (NFT) طرفداری و حمایت از تیم‌های مورد علاقه خودشان استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز با سرمایه‌ گذاری روی این توکن‌، به سودهای کوتاه مدت و بلندمدت این ارز چشم می‌دوزند.

افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی قطر برگزار شد و شاهد سومین قهرمانی آرژانتین بودیم. تقریبا تا یک ماه دیگر، شاهد بسته شدن پرونده لیگ قهرمانان اروپا (UCL) هم خواهیم بود. اکنون هم به اختتامیه مقاله چیلیز رسیدیم امّا نباید فراموش کنیم که همانند ورزش محبوب اکثریت، چیلیز هم همواره در جریان خواهد بود و باید ببینیم که در آینده چه مسیری را طی خواهد کرد.

ضمن تشکر از همراهی شما، علاقمندیم تا بدانیم که شما آینده ارز چیلیز را در طولانی مدت چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا تصمیم به افزودن این دارایی به سبد معاملاتی خود دارید؟

7
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهند صباغ
سهند صباغ
10 ماه قبل

فعلا امکاناتی که در اختیار هوادارا میذاره عالیه اما در آینده باید امکانات درون باشگاهی رو برای طرفدارا زیاد کنه که میدونیم از یه حدی بیشتر نمیشه مگه اینکه یه چیزایی مثل ملاقات با بازیکنای اصلی تیم اضافه بشه که بی نظیره و البته باید بتونه خودشو جلوی کارای فیفا ( مثل کوتاه کردن فاصله رقابتا ) حفظ کنه. غیر از اینا واقعا عالی و بسیار آینده داره.

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
11 ماه قبل

عالی

رضوان گلستانی
رضوان گلستانی
1 سال قبل

چطور میتوانم به این برنامه به پول خوبی برسم راهنمایی کنیدچطور باید پول هم واریز کنم

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
1 سال قبل

رضوان عزیز
برای آموزش واریز و برداشت تومان در صرافی پول نو لطفا این ویدیو رو تماشا کنین

امیر
امیر
1 سال قبل
پاسخ به  شبنم رضا

چرا پشتیبانی پول نو جواب نمیده؟!

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام امیر عزیز
برای تماس تلفنی با پشتیبانی در ساعات اداری اقدام کنین. در ساعات غیر اداری از طریق چت آنلاین در واتسپ و تلگرام در خدمتتون هستیم.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

7

5

نظر مخاطبان (7)