دامیننس اتریوم

شبنم رضا

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در این چارت، دامیننس اتریوم را به صورت لحظه‌ای و آپدیت شده می‌بینید.

دامیننس اتریوم چیست؟

دامیننس ارز دیجیتال در مفهوم کلی به معنای تسلط و میزان غلبه یک ارز دیجیتال بر بازار است. منظور از دامیننس اتریوم هم سهم و میزان تسلط ارز دیجیتال اتر در کل بازار ارزهای دیجیتال است. این میزان و سهم با درصد نشان داده می‌شود. هرچه این عدد بیشتر باشد اهمیت آن ارز در بازار بیشتر است و مردم سرمایه بیشتری را به آن اختصاص داده‌اند و این یعنی امید به افزایش قیمت آن ارز وجود دارد و مردم تصمیم ندارند آن را بفروشند.

دامیننس اتریوم Ethereum dominance

دامیننس اتر ارتباط مستقیمی با مارکت کپ این ارز مهم دارد و نشان دهنده این است که سرمایه‌گذاران ترجیح داده‌اند روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. با مشاهده روزانه دامیننس اتر می‌توانید ارزیابی بهتری از این ارز دیجیتال داشته باشید و برای خرید اتریوم یا فروش آن تصمیم بگیرید.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید برای تحلیل بازار استفاده کنید، شاخص ترس و طمع است. این شاخص برای ارزیابی احساسات مردم درباره بیت کوین استفاده می‌شود ولی می‌توان با آن درباره خرید یا فروش آلت کوین‌ها هم تصمیم گرفت. برای اینکه بیشتر درباره این شاخص مهم تحلیل بدانید حتما نمودار شاخص ترس و طمع روزانه بیت کوین را بررسی کنید.

چه عواملی بر دامیننس اتریوم تاثیرگذارند؟

گزارش اخیر بانک جی پی مورگان در ژانویه ۲۰۲۰ حاکی از این است که پروژه‌های دیفای، رقیبی جدی برای اتریوم محسوب می‌شوند و بر دامیننس اتریوم تاثیر گذاشته‌اند. در این گزارش آمده است که بلاک چین‌های جایگزین مانند Terra، بایننس اسمارت چین، ترون، فانتوم، سولانا، آوالانچ و پالیگان بیشترین سهم بازار را در بازار دیفای به دست آورده‌اند و این رقبا با بودجه زیادی که دریافت کرده‌اند مشوق‌هایی را برای افزایش استفاده در خود به وجودآورده‌اند.

این گزارش افزود: سهم اتریوم از کل ارزش قفل شده در DeFi از تقریباً ۱۰۰٪ در ابتدای سال ۲۰۲۱ به حدود ۷۰٪ کاهش یافته است و احتمالا قبل از اجرای شاردینگ در سال ۲۰۲۳ بیشتر کاهش خواهد یافت.

اطلاعات بیشتری درباره اتریوم نیاز دارید تا به تصمیم شما کمک کند؟ حتما مقاله اتریوم چیست را بخوانید و درباره مهم‌ترین ارز دیجیتال بعد از بیت کوین که به ملکه ارزهای دیجیتال معروف است بیشتر بدانید.

صرافی ارز دیجیتال پول نو
8
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehdi sarcheshmeh
Mehdi sarcheshmeh
1 سال قبل

واقعا افرادی که موفق بودن بیان و تجربه اشون رو بزارن وسط شاید به درد یک نفر خورد……

Mehdi sarcheshmeh
Mehdi sarcheshmeh
1 سال قبل

برای شروع در این بازار چقدر یا ساده تر بگم چند درصد باید از بورس و بیت کوین یا ارز و ….اطلاعات داشت؟

صیاد
صیاد
1 سال قبل

سلام من کد دعوتم رو برای چند نفر فرستادم که عضو صرافی بشن ولی هیچ کدوم ازاین دعوتی های من برای من به عنوان رفرال ثبت نشده دلیلش چی هست؟

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

8

8

نظر مخاطبان (8)