0

7

بررسی اختصاصی روز دوازدهم جام ملّت‌های آسیا؛ صدرنشینی با دبل طارمی

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در روز دوازدهم جام ملّت‌های آسیا 2023 و در تاریخ 3 بهمن، شاهد برگزاری 4 دیدار از گروه‌های B و C بودیم. صعود استرالیا، ازبکستان، سوریه، ایران، امارات و فلسطین، ماحصل این 4 بازی بودند.

دستاورد بزرگ سوریه در رقابت‌های ملّی

دو بازی ابتدایی روز که از گروه B رقابت‌ها برگزار شدند، با تساوی 1-1 تیم‌های اوّل و دوم گروه یعنی استرالیا و ازبکستان و همچنین پیروزی 1-0 سوریه مقابل هند به سرانجام رسیدند.

صعود سوریه به مرحله یک هشتم جام ملّت‌های آسی

جالب است بدانید که پیروزی تک گله سوریه مقابل هند با تک گل عمر خربین، موجب شد تا این تیم برای نخستین بار در تاریخ، بتواند از گروه خود در جام ملّت‌های آسیا صعود کند و به رقیب احتمالی ایران تبدیل شود.

در آن سوی میدان نیز، تیم‌های استرالیا و ازبکستان به مصاف یکدیگر رفتند که بازی با تساوی 1 بر 1 به پایان رسید تا هر دو تیم راهی مرحله بعد شوند.

صعود ۹ امتیازی یوزها و تاریخ‌سازی فلسطین

طی 2 بازی برگزار شده از گروه C رقابت‌ها، دو بازی «ایران-امارات» و «فلسطین-هنگ‌کنگ» را نظاره‌گر بودیم.

در بازی ایران و امارات، تیم ملّی توانست با دو گل مهدی طارمی در دقایق 26 و 65، امارات را با نتیجه 2 بر 1 از پیش رو بردارد تا بتواند با 9 امتیاز کامل از 3 بازی، به عنوان صدرنشین گروه C به جمع 16 تیم مرحله یک هشتم ملحق شود.

صعود مقتدرانه تیم ملّی ایران

با پیروزی در این دیدار، شاگردان امیر قلعه‌نویی در تاریخ 11 بهمن به مصاف تیم سوریه خواهند رفت که به عنوان بهترین تیم سوم گروه B راهی یک هشتم شد.

در دیگر بازی گروه C که همزمان با جدال ایران و امارات پیگیری می‌شد، تیم فلسطین به مصاف هنگ‌کنگی رفت که دو بازی قبلی خود را مقابل امارات و ایران واگذار کرده بود. دبل اودای دباغ و تک گل زائید قنبر، به پیروزی 3 بر 0 فلسطین و صعود این تیم به مرحله یک هشتم منجر شدند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)