0

1

مرحله یک چهارم جام ملّت‌های آسیا؛ ایران طلسم سامورایی‌ها را شکست!

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در آخرین روز مرحله یک چهارم جام ملّت‌های آسیا، ایران در یک جدال حساس به مصاف تیم قدرتمند ژاپن رفت و توانست برای نخستین بار در جام ملّت‌های آسیا، این تیم را شکست دهد. با پیروزی ایران مقابل ژاپن و پیروزی قطر مقابل ازبکستان، ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی بایکدیگر دیدار می‌کنند.

تهران ۲ – توکیو ۱!

پس از جدال دشوار و طاقت‌فرسا مقابل سوریه، بازیکنان ایران با خستگی هرچه تمام‌تر پا به زمین مسابقه با ژاپن گذاشتند. علی‌رغم خستگی تیم و غیبت مهدی طارمی، ایران توانست نمایش خیره‌کننده‌ای را از خود به نمایش بگذارد.

تا پایان نیمه اوّل، بازی با نتیجه 1 بر صفر به سود سامورایی‌ها پیگیری می‌شد. امّا با آغاز نیمه دوم، ورق برگشت و در دقیقه 55، بازیکن خوش تکنیک تیم ملّی یعنی محمّد محبّی، موفق شد تا روی یک کار تیمی زیبا، گل تساوی ایران را به ثمر برساند.

بازی ایران ژاپن

بازی با همین نتیجه و حملات ایران دنبال شد تا اینکه سردار آزمون، گل دوم تیم ملّی را به ثمر رساند. البته که داور مسابقه این گل را آفساید اعلام کرد و نتیجه 1-1 پابرجا ماند.

تا دقیقه 6+90، بازی با نتیجه تساوی پیگیری می‌شد. امّا در همین لحظات، ژاپنی‌ها خطایی را در محوطه جریمه مرتکب شدند تا داور نقطه پنالتی را به سود ایران نشان دهد. در همین لحظه، علیرضا جهانبخش توانست گل برتری ایران را راهی دروازه سوزوکی کند تا بازی با همین نتیجه پایان یابد.

میزبانی قطر از ایران در نیمه‌نهایی

در دومین بازی روز، میزبان رقابت‌ها یعنی قطر، مقابل ازبکستان قرار گرفت. تا دقیقه 27، بازی بدون گل دنبال می‌شد امّا در همین دقیقه، اوتکر یوسوپف یک گل را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا قطر پیش بیفتد.

با گذشت 14 دقیقه از نیمه دوم، اودلیجان حمروبکف گل خورده را جبران کرد و بازی را به تساوی 1-1 کشید. پس از این گل، گلی را شاهد نبودیم و دیدار عنابی پوشان و شیرهای تاشکند در 90 و 120 دقیقه با همین نتیجه به پایان رسید تا ضیافت‌های پنالتی تکلیف تیم صعودکننده را مشخص کند.

در ضربات پنالتی، هر دو تیم نواقصی را داشتند امّا در نهایت این قطر بود که توانست با نتیجه 3 بر 2 ازبکستان را شکست دهد و حریف ایران شود.

از میان کاربران پول نو، بازی نخست را 4518 و بازی دوم را 2578 نفر به درستی پیش‌بینی کرده بودند. برای پیش‌بینی بازی‌های آتی جام و دریافت جایزه، به کلاب پول نو مراجعه کنید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)