0

2

روز یازدهم جام ملّت‌های آسیا ۲۰۲۳؛ صعود مقتدرانه قطر و تاریخ‌سازی تاجیکستان

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در آخرین روز از بازی‌های گروه A رقابت‌های جام ملّت‌های آسیا 2023، شاهد برگزاری دو دیدار مهم «قطر-چین» و «تاجیکستان-لبنان» بودیم.

اوّلین بازی بین میزبان رقابت‌ها مقابل تیم ملّی چین برگزار شد که تا دقیقه 66، با نتیجه تساوی بدون گل دنبال می‌شد امّا در دقیقه 66، ستاره تیم السد یعنی اکرم عفیف یک ارسال تماشایی را در نزدیکی محوطه جریمه چین فرستاد تا با یک والی تماشایی، حسن الهیدوس توپ را راهی دروازه چین کند.

با این پیروزی تک گله، قطر 9 امتیازی شد تا بدون گل خورده و به عنوان صدرنشین گروه A به مرحله بعد صعود کند.

در دیگر بازی روز نیز، تاجیکستان و چین مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که تا دقیقه 80، بازی با نتیجه 1 بر 0 به سود لبنان پیگیری می‌شد امّا در دقیقه 80 و روی یک ضربه کاشته دیدنی، عمربایِف توانست دروازه لبنان را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. با نزدیک شدن به واپسین لحظات بازی، تاجیکستان توانست با ضربه سر زیبای نورالدین خمروکولوف به برتری و در نهایت به پیروزی برسد.

صعود تاجیکستان به مرحله یک هشتم

جالب است بدانید که این نخستین حضور تاجیکستان در رقابت‌‌های جام ملّت‌های آسیا بود و صعود این تیم به مرحله یک هشتم، دستاورد بزرگی برای این تیم به حساب می‌آید.

همچنین در کلاب پول نو، بازی اوّل را 11.09% و بازی دوم را 11.78% از کاربران به درستی پیش‌بینی کردند. برای پیش‌بینی بازی‌های بعدی جام، کافیست به کلاب پول نو وارد شوید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)